17 Haziran 2010 Perşembe

Maç İzlenimleri #14: Brezilya - Kuzey Kore

Maç başlamadan önce yapılan tahminler Brezilya'nın maçı rahat kazanacağı yönündeydi. Brezilya sahaya gerçekten ilk 11'i ile çıktı. Forma numaraları oyuncuların mevkilerine göre dağıtılmıştı. (gerçi denk gelmiş de olabilir ama ben öyle düşünmek istiyorum) Benim gibi pek çok futbol fanatiğinin savunduğu o nostaljik fikri Brezilya'nın uyguladığını görmek çok güzeldi. Maç başladığında, beklenen Brezilya dominansı gözlenmiyor Kuzey Kore mütevazı kadrosuyla Brezilya'ya adeta kafa tutuyordu.

Maçın ilk yarısında gol olmadı, ben de iddaa'cıların yarısından fazlasının "ilk yarı brezilya" tercihiyle yattığını düşünerek, psikopatça bir mutluluk duydum(Betsson hesabındaki tüm parayı kaybedince, kıskançlıktan da olabilir gerçi). Brezilya'da garip olan şey, her atağın sağ bek üzerinden başlamasıydı. Sadece Maicon'un bekten taşıdığı toplar ve verkaçlarla gol arıyordu Brezilya. Ama ikinci yarıda "lan ne oluyoruz" deyip kendine gelen bir Brezilya takımı vardı. Orta sahada sadece atak yaparken koşan Sambacılar, ilerde basıp, toplar kapıp Kuzey Kore'nin üzerine gitmeye başladı. Gol geliyorum demişti. Maicon'u daha önce izlemiş herkes Maicon'un ne menem bir futbolcu olduğunu bilir ve golün şut mu orta mı olduğunu anlayabilir. Sonrasında Robinho'nun müthiş pasında Elano'nun golüyle farkı ikiye çıkardılar. Brezilya oyunu rölantiye aldı. Futbol işte; maçın bitimine 4-5 dk kala Kuzey Kore farkı bire indirdi. İkinci golü de bulabilirlerdi ama olmadı. Brezilya'ya atılan bir gol puan getirmese de Kuzey Kore'liler için en azından bir teselli oldu.

Maçın Adamı: "Robinho" Bir adamı izlemek bu kadar mı keyifli olur! Robinho topu ayağına her aldığına güzel hareketleriyle beni şenlendirdi ve keyfime keyif kattı. Elano'ya yaptığı asist turnuvanın şimdiye kadarki en iyi hareketi. Gelme ihtimali olduğunu düşünmesem de, "Beşiktaş'a gelse de izlesek" demekten kendimi alamıyorum.

Maçın Hayal Kırıklığı: "Kaka" Benim her tartışmada tepki çeken Guti bu sene Real Madrid'de Kaka'dan daha çok iş yaptı argümanımı doğrular nitelikte oynadı. Çok etkisizdi. Zaten eskiye göre Robinho dışında seyir zevki yüksek futbolcunun az olduğu Brezilya'da O'nun etkisizliği futbol severleri üzdü.

Maçın seyir zevki: 7/10 Bu 7'nin 4'ü Robinho'ya 2'si Maicon'a 1'i de Kuzey Kore'nin oyunu çirkinleştirmemesinedir. Farklı kazanması beklenen Brezilya belki bunu başaramadı ama ikinci yarı oynadığı futbol izlemeye değerdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder