20 Haziran 2010 Pazar

Maç İzlenimleri #23: İngiltere - Cezayir


Tamam formda değilsindir anlarım da, Cezayir'e karşı da bu kadar sefil oynamazsın be arkadaş. Rooney-Gerrard-Barry-Lampard, bir şekilde atak yapabilmeliydi İngiltere ama olmadı işte. Cezayir karşısında İngiltere'nin şöyle adam gibi "ah be" diyebileceğimiz bir atağı yoktu. Zaten Capello'da demiş, son maçta değişikliğe gideceğim kadroda diye. Gitmesi de lazım galiba. İki maçta da çok kötüydü İngiltere. Halbuki hazırlık maçlarında çok hazır bir İngiltere vardı, hatta turnuvada favori gösterilmesinin en büyük sebebi, hazırlık maçlarındaki o hazır görüntüsüydü.

Maça dönecek olursak, ki çok da gerek yok galiba düşündüm de, bizim ligdeki orta sıra mücadelesi yapan iki takımın mücadelesi gibiydi. Her iki takımın da bir kaç semi-pozisyonu vardı. Hani Cezayir anti futbol oynar, İngiltere'yi oynatmamak üzerine kurmuştur oyun düzenini, hücumu hiç düşünmez... öyle olsa (yine de tam anlamam da) en azından anlamaya çalışırım İngiltere'nin pozisyona girememesini. Ama öyle bir durum yoktu sahada. Cezayir hücuma çıkıyor, pozisyonlar bulmak için İngiltere'nin üzerine gidiyordu.

İngiltere adına benim çözüm önerim forvet i Rooney'e bırakıp orta sahayı 5'lemek. Hatta ben böyle 11 kurmasını falan severim kurayım hemen size 11'imi(gerçi ben Ashley Young'ı kadroya alır ilk 11'e de koyardım ama neyse): joe harte- glen johnson- terry-carragher-a.cole-carrick-barry-lampard-gerrard-joe cole-rooney. Benim 11'im böyle. Gerrard-Joe Cole biraz daha sağ iç sol iç gibi oynayıp kanatlardan da bindirecek özellikle adamlar olduğundan Lennon-Milner veya Heskey'de ısrar etmezdim Capello yerinde olsam. Ama Capello sonuçta bir bildiği vardır heralde deyip, yazıyı sonlandırayım.

Maçın adamı: "Karim Ziani" Wolfsburglu oyuncu çalımlarıyla, klas hareketleriyle dikkat çekerken, takımını ileri taşıyan adamdı. Hücumdaki çeşitliliği fazla olmayan takımında bir şeyler yapmaya çabaladı ve biraz şansı yaver gitse takımının maçı kazanmasını bile sağlayabilirdi.

Maçın hayal kırıklığı: "Frank Lampard" Bu çocuğa ne oldu yahu demekten kendimi alamıyorum maçları seyrederken. Chelsea'nin premier league'i kazanmasında en büyük pay sahiplerinden biri olan Lampard adeta dökülüyor. Çok ağır bir sezonun ardından fiziksel bir düşüş de olabilir Lampard'da ama sahada ölü gibi dolaşması ondan beklediğimiz şey değil.

Maçın seyir zevki: "4/10" Daha düşük olmamasının sebebi, Cezayir gibi kısıtlı yetenekleri olan bir takımın bir dünya devine kafa tutabilmesi. Maçta pozisyon olmasa da Cezayir'in İngiltere'yi çaresiz durumda bırakması takdire şayandı.

PS: Siz de yorum kısmına Capello yerinde olsanız çıkaracağınız ilk 11'i yorum kısmına yazarsanız, keyifli olabilir gibi geldi şimdi.

3 yorum:

  1. ben solda young sağda walcott diyip çekileyim. capello'ya da "hemen odana çık ve yaptıkların hakkında düşün genç adam" diyesim var zaten.

    YanıtlaSil
  2. şimdi, ben öyle kadro işlerinden falan pek anlamam. ama, ingiltere bu işlerin ağa babası, bu kadarını biliyorum. fakat, kollektif futbol deyince, ekol deyince, ben ingiltere'den vazgeçmem diyordum... ta ki, wayne rooney'nin, aldığı her topu karşı savunmada eritmesinin canlı halini görene kadar.

    fotomaç anadolu eki manşeti: ingiltere cezayidi.

    YanıtlaSil
  3. bu arada tolga'cım gerçekten manşetlerine yazık oluyor, gel başlıkları direk sen yaz. sen iste değiştireyim başlıkların hepsini, maç izlenimleri#.... zaten, bir olayı yok yani. İngiltere cezayidi çok komik olum.

    YanıtlaSil